piątek, 10 lutego 2017

Prost, szybki obiad :)



Dziś z racji piątku śledzik. Taka rybka, którą każdy u nas w domu lubi.

Kupiłam świeże  filety śledziowe. Pokroiłam na mniejsze kawałki, gdyż tak lepiej mi się mieszczą na patelni i łatwiej się też je przewraca. Posoliłam, opieprzyłam, obtoczyłam w mące i usmażyłam na złoty kolor.



Ziemniaki pokroiłam w słupki jak na frytki, wyłożyłąm na blaszkę, posmarowałam olejem i oprószyłam ulubioną przyprawą. 


Frytki wkładam na najwyższą półkę w piekarniku. Temp 200 stopni. dość szybko się robią około pół godzinki, zależy może od piekarnika. Włączam tylko górę. Co jakiś czas przewracam żeby wszystkie się zarumieniły.

I to już w zasadzie wszystko. Fryteczki i rybeczki. Ja dodałam jeszcze marchewkę z groszkiem.
Została mi z poprzedniego dnia ale można zetrzeć jabłko i dwie marchewki i mamy suróweczkę.

Obiadek gotowy;


Danie dodaję do błyskawicznego piątku  :)

Pozdrawiam i smacznego :)


9 komentarzy:

  1. Fryteczki i rybeczki wyglądają apetycznie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne. Szkoda tylko, że w Polsce ryby są tak drogie!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe i dobrze wygladajace danie przygotowalas.
    Dziekuje za komentarz i przyznaje, ze twoj niemiecki jest juz perfekcyjny.
    Milego weekendu zycze i pozdrawiam serdecznie ... Doro 🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ale muszę się przyznać,że korzystam z tłumacza google, bo nie umiałabym pisać po niemiecku.Choć to i owo nawet przez takiego tłumacza się idzie nauczyć. :)

      Usuń
  4. Dobry śledzik nigdy nie jest zły! Uwielbiam tę rybkę :) Dzięki za wspólny Błyskawiczny Piątek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny obiad, jak ja dawno nie jadłam smażonych śledzi :)

    OdpowiedzUsuń