niedziela, 23 listopada 2014

Gulasz z brukselką


W ramach listopadowego wyzwania: 
Rozgrzewające Dania Na jesienne Wieczory
zrobiłam gulasz z brukselą. To jedno z dań, które mi wychodzi i wszyscy domownicy bardzo je lubią, więc bez skrupułów mogę polecić abyście spróbowali ugotować i sprawdzić czy i Wam zasmakuje :) 

Składniki:



  • 2   cebule
  • 25 dag.  pieczarek
  • 80 dag.  karkówki, łopatki lub innego mięsa 
  • 1/2szkl.  białego, wytrawnego wina
  • 3szkl.  rosołu (bulionu-może być z kostki)
  • 1 opkowanie mrożonej brukselki
  • 1szkl.  śmietanki kremówki
  • sól, pieprz - do smaku


W garnku rozgrzać dwie łyżki oleju.
Pokrojone w kostkę mięso wrzucić na rozgrzany olej.
Smażyć aż się zrumieni.
Następnie dodać pokrojone pieczarki oraz cebulę i posypać solą , pieprzem.
Wlać rosół i wino , przemieszać i poczekać aż sie zagotuje.
Zmniejszyć płomień, przykryć i dusić około godzinki.
Od czasu do czasu przemieszać.

Pokroić składniki


Podsmażyć i podlać bulionem oraz winem

Pod koniec duszenia ok. 15 min. wrzucamy 
zamrożoną brukselkę.


Gdy brukselka zmięknie należy dodać śmietankę i wymieszać.
Można jeszcze doprawić do smaku i gotowe.


Gulasz można podawać z ziemniakami, makaronem, ryżem lub
tak , jak lubi mój mąż, czyli po prostu z chlebem.
 Ja podałam z ryżem , bo tak  lubią moje dzieci :)





Zapraszam też na rozgrzewające dania do:





Życze smacznego!




21 komentarzy:

  1. ale pychota! podkradam pomysł bo jestem pewna, że smakuje rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, kiedy robiłam pierwszy raz, myślalam , że brukselka będzie gorzkawa ale nie była. Może dlatego, że mrożona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brukselka i gulasz, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brukselki wprawdzie nie lubię, ale przecież zawsze mogę ją zamienić na groszek, bo gulasz na pewno warty wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy bym na to nie wpadła! Koniecznie spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda super, ale najbardziej przyciągnęła moją uwagę brukselka, której już dawno nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sorki , źle napisałam wcześniej :)
    Ten sam gulasz robiłam też dodając poszatkowaną białą kapustę. Smakował również dobrze.
    Kapusty dodawałam "na oko"

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda ciekawie..moze spróbuje....?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ma ciekawy smak dzieki tej bruksece :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kupiłaś mnie tym daniem ja bardzo lubię brukselkę u mnie w domu jak jest w zupie to ze wszystkich talerzy dziwnym trafem zawsze ląduje ona w mojej porcji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszę się, :) Brukselka jest u Nas troszkę niedoceniana :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo, dziekuje za inspiracje, moja rodzina brukselke lubi,ja nie, ale mysle, ze taki gulasz to i mnie zasmakuje:)
    Serdecznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  14. To może być pyszne, zawsze mam problem z wkomponowaniem brukselki w posiłki, no to jeden pomysł już mam :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam gulasze i brukselkę, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń

  16. Zapiszę ten przepis, bo bardzo lubię brukselkę, a danie wydaje się proste i dobre. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na pewno sprawdzę. Ja na razie brukselkę zjadam podgotowaną i lekko podduszoną z czosnkiem, tak tylko, aby pierwsze listki masełka wchłoneły pod siebie. Pychotka :) A gulasz - pewnie będzie przepyszny, dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z czosnkiem nie znałam, spróbuję ! Dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Szukałam nowych pomysłów na brukselkę - gulaszu z nią jeszcze nigdy nie widziałam!

    OdpowiedzUsuń